Mumisgt!


Nu trodde ni nog att jag legat o krystat ut en fin liten bebis - men ikke.
Och nga speciella känningar har jag inte heller.

Idag har varit en bra dag - först åkte jag till bibblan och lämnade tillbaka en bok. Så det är gjort!
Sen gick jag in till på Barnlek och fynda lite.
Efter det åkte jag hem och möttes av staffan som var hemma på lunch. Han körde och lämnade mig på dagis där vi mötte Linda och barnen. Traskade hem i det kalla men sååå sköna vädert! Det blev fika och en massa snack. Mysigt...
Jag lagade en god middag idag som jag tänkte dela med mig. Kul när man hittar på ngt själv och som blir så gott.
:)

Torsk med limesmak.

Ett paket torsk (400 gram)
En purjolök.
Två lime - skalet och saften.
1 dl vatten.
2 dl grädde.
Salt.

Skär torsken i bitar.
Strimla purjolöken.
Riv ytterskalet av limen och dela den sen och pressa ut saften.

Bryn purjolöken, lägg i torsken och låt det "steka" tillsammans.
Häll över skalet och saften från limen och tillsätt sen vattnet och grädden.
Salta.
Låt småkoka under lock tills fisken är vit och purjolöken mjuk.

Servera med pressad potatis.

Det blev jätte gott :)

Hoppas ni håller tummarna över att ngt ska hända snart!


Kram


Kommentarer
Postat av: Ina

Håller tummarna super hårt!!

2011-01-27 @ 19:46:28
URL: http://Www.Babytecken.se
Postat av: Linda Håkansson

JAG HÅLLER DEM!!!!!

2011-01-28 @ 16:00:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0