Lite allt möjligt..


Sitter och tittar på Bygglov, dom är ju i Yngsjö.
Stort hus d där..
Dagen har rullat på - mest varit ute o flängt.
Olivia gillade bibloteket, lånade såklart Olivia boken :)

Gjorde torsk idag ju - super enkelt och lagom gott..
Tänkte ge er receptet.

Ett paket torsk.
2,5 dl grädde
1 dl chilisås
Salt och peppar
150 gram riven ost.

Lägg torsken i en ungsform.
Blanda grädden o chilisåsen och krydda.
Häll över såsen. Strö över osten.
In i ungen på 200 grader i ca 50 min.
Klart :)

Idag hade vi potatismos men brukar ha vanlig potatis.
Funkar vilket som. Glöm inte att ha ärtor till, mums ;)


Idag fick jag ett ryck och gjorde vi mig lite - brukar inte orka!
Men idag tetsade jag att göra lite volym i håret.
Hur gör ni när ni ska göra lockar?




Nu ska jag rota i skafferiet efter godis!
:/


Kommentarer
Postat av: Anonym

Fin är du som alltid, va hade du fisken i ugnen 50 minuter? Var den fryst när du satte in den i ugnen? Kramen till er fina i håret..Pussen

2011-01-04 @ 20:30:58
Postat av: Lindal

2011-01-04 @ 21:25:58
Postat av: Linda

Äh, blev nåt knas innan! =) Är det där du IDAG, shit människa, sådär fin gör jag min inte ens när jag ska på fest, haha! Du är superfin! <3



Firren lät ganska god, men tyckte också 50 miuter lät mycket? Men enkelt och bra, det får testas nån dag! Fortsätt att dela recept, kul!

2011-01-04 @ 21:27:33
Postat av: Ina

Fin!

Nu har ju jag lockar i mig själv, många! ;-)

Men jag brukar platta håret för att sen göra lockar i topparna, typ som du har det på bilden. Brukar då snurra håret med plattången. Fick öva några gånger men nu blir det snyggt varje gång:-)

2011-01-04 @ 23:00:20
Postat av: Johanna

Ang fisken så enligt d receptet ska den vara inne sålänge, inte mig emot för jag är lite nojjig att det inte ska vara klart ;)

Ja Linda, ibland får man piffa till sig, till vilken nytta är en annan femma ;)

Ina jag har gjort detta med min plattång, men tycker det är lite svårt, blir inte så snyggt! Men kan vara för jag har ganska kort hår :))

2011-01-05 @ 10:27:04
Postat av: Ina

Tror det ska gå bra, mitt är inte ens till axlarna. Kan lära dig en dag ;)

2011-01-05 @ 23:28:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0