Olivia




Tänk vad en 2½ årig tjej kan vara snäll med massa fina beröm till sin mamma :)
När vi är på lekplatsen så när hon gungar så ska hon högt upp i luften som pappa gör.
Först blir hon lite sur på mig att jag inte gör som han och när jag då säga - Mamma kan inte ta i lika mycket som pappa och pappa är längre än mamma. Då säger hon - Mamma titta du kan ju duktig! :) Haha.. Precis som hon inte vill gör mig ledsen..
Som idag när jag skulle ta på henne hjälmen, så sa jag nu får jag hoppas jag inte klämmer dig.
Då står hon blixt stilla och när jag knäppt den säger - Jätte bra mamma du klämde inte mig. Kan inte mer än att le när hon är så lillgamal.
Igår passade farmor o farfar henne det gick bra och jag bjöd dom på mat medans jag var på föräldrarmöte.
Blev en god kasslergratäng med ris. Men iaf, när jag sen kom hem springer Olivia till mig och säger " jag är förståndig mamma" Haha - svårt ord för en liten men hon tyckte väl det lät bra att farmor hade sagt så till henne ;)
En annan sak med lillfisen är ju att hon har varit helt bjölfri sen i juli. Det är jag jätte glad över.
Det brukar aldrig hända nga olycker - MEN två nätter i rad nu har jag vaknat av att det varit helt nerkissat i sängen. Inatt väckte hon mig o sa - Jag är kissig, men hon hade redan kissat. Boven i det hela är vällingen.
Så den måste bort för jag vill inte att vi börjar med blöja på natten igen nu när hon har slutat med den.
Får bli kvällsfika istället, även om hon alltid vill ha välling på kvällen. 
På morgonen får hon självklart det om hon vill ha. Hon dricker det mest för mysfaktorn.

Vilket fint väder vi har idag - får ta o vara ute mycket efter hon O kommit hem från dagis.


Mycket god o lätt att göra!


Kommentarer
Postat av: Mimmi

Åh vad gott det ser ut, kan man få receptet?? Kramis

2010-09-22 @ 10:56:20
URL: http://mirakelmilton.blogg.se/
Postat av: Far

Blir glad över det som sker och att läsa det du skriver. Hoppas det gick bra på mötet igår. Tusen pussar till er båda =)

2010-09-22 @ 12:38:20
Postat av: Tess

hej. de såg jätte gott ut. jag gillar o laga gratänger så skriv gärna ut receptet.. så man ´kan testa :)

2010-09-22 @ 14:40:26
Postat av: nea

Gör som vi med vällingen. Jamie dricker vällingen en 30-60 min innan läggning istället. För då hinner han gå på toaletten innan han somnar. Vi hade exakt samam problem. Jamie har också varit blöjfri sen juni men för 1månad sen kissade han i sängen på natten i ett par dagar isträck och då gjorde jag så med vällingen och sen dess har det inte hänt en olycka. Nu har han lärt sig så han dricker vällingen vid nattning igen men vaknar han vilket är sällan så går han på pottan som står i rummet över natten.



Kram

2010-09-22 @ 15:28:17
URL: http://jamieochjulia.blogg.se/
Postat av: Gabby

Varje tid/ålde rhar verkligen sin charm!=) Längtar faktiskt tills mina kan prata & vara sådär gulliga, hehe! Hon är såå himla söt lilla/stora=) Olivia! Kan man inte få träffa er när ni är nere ngn gång? Kram på er

2010-09-22 @ 16:11:58
URL: http://gabbylita.blogg.se/
Postat av: Gabby

Varje tid/ålde rhar verkligen sin charm!=) Längtar faktiskt tills mina kan prata & vara sådär gulliga, hehe! Hon är såå himla söt lilla/stora=) Olivia! Kan man inte få träffa er när ni är nere ngn gång? Kram på er

2010-09-22 @ 16:12:08
URL: http://gabbylita.blogg.se/
Postat av: Hana



hehe så rolig hon är, elliot slänger med ur sig såna lillgamla uttrryck det är så sött! De kan ju ha värsta diskutuonerna imorgon :D om vi fortf ska ses? kram

2010-09-22 @ 16:13:21
URL: http://devajag.blogg.se/
Postat av: Anonym

åh vilken duktig tjej! Det är så härligt när de pratar. Duktig tjej med blöjan oxå, ska hon lämna nappen till jul? Gratängen ser mycket god ut! Recept tack :)

2010-09-22 @ 16:28:02
URL: http://paulibloggar.blogspot.com
Postat av: Jenny

Gulligt när dom uttrycker sig lillgammalt tycker jag =). Grtängen ser jätte god ut! Recept tack? =) Kram på er!

2010-09-22 @ 17:13:56
URL: http://jagjennyalexandra.blogg.se/
Postat av: Frida

Lägg ut receptet tack. Jag älskar kasslergratäng men misslyckas jämt :)

2010-09-22 @ 21:39:22
Postat av: Linda (med Elise)

Jag älskar sådana kommentarer, tror det går i släkten !=) jag blev skiiiitsur när vi missade/inte fick plats på TVÅ bussar idag och så klappar elise mig på kinden och säger "men mamma, det blir bra. Nästa kommer nog snart ska du se, du ska inte vara lessen". Underbart! <3

2010-09-22 @ 22:14:43
Postat av: Johanna

Linda - haha ja det är så sött! Vi har omtänksamma barn vi.. Roligt att du skrev för vi pratade om dig här hemma idag. Eller Olivia pratade om Elise och om hennes mamma ;) Så sträckte hon ut tungan och sa att Elise mamma har ngt där.. Har du piercing där må tro? :))

2010-09-22 @ 22:47:24
URL: http://bajbiii.blogg.se/
Postat av: Linda (med Elise)

Haha, ja se, jag vet hur man får barn att minnas en !=) Lite bling-bling så, vet du.

2010-09-23 @ 09:35:11
Postat av: Madde

Ser jätte gott ut =)

2010-09-23 @ 22:51:35
URL: http://beppii.blogg.se/
Postat av: therese

Vad duktig hon är som e helt blöjfri. Tog det lång tid? Trevlig helg. Krram

2010-09-24 @ 22:27:00
URL: http://holmstrom86.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0