Kasslergratäng

Nu kallar sängen men jag tänkte bara lägga ut hur jag gör mig lilla kasslergratäng :)
Jag går inte efter hur mycket för jag bara tar i..

Kassler
En burk cream fraiche (5 dl)
Chilisås
Curry
Paprika (gul)
Champinjoner på burk

Skär kasslern & paprikan i tärningsbitar.
Blanda ihop cream fraichen, chilisåsen och curryn.
Lägg sen i kasslern, paprikan och champinjonerna och rör runt så allt mixas.
In i ugnen i ca 20 min på 200 grader.
 
Man kan ha riset i men jag brukar köra det brevid.

Super lätt :)


ZzZzz - Gonatt.


Kommentarer
Postat av: Gabby

Hej gumman! Ja hade ju varit jättekul, får vi ordna:) ja man längtar ju tills de kan säga mamma, pappa & så:) De blir 6 mån nästa helg så det går sååå fort nu! Åhh- det kassler receptet verkar så gott, ska jag göra någon dag. Hoppas ni får en jättebra torsdag! Kram kram!

2010-09-23 @ 10:29:42
URL: http://gabbylita.blogg.se/
Postat av: Anna

Haha, jag blev så sugen på det igår när jag läste och såg bilden så jag letade recept och hittade ett som såg ut nästan precis som det du skriver! Så det blev ju samma ändå :)

2010-09-23 @ 11:50:42
URL: http://anushka.blogg.se/
Postat av: Frida

Hej! Kan inte släppa den gråa vinterjackan du hade 08... har du den kvar liggandes och Inte använder den så är jag villig att köpa den :) Vill ha just en sån! Hoppas hoppas! :)

2010-09-23 @ 14:51:32
Postat av: Malin

Å de lät gott! Behöver få lite enkla mattips som ja kan göra. Känns som ja bara gör samma rätter hela tiden o ja börjar bli lite trött på dom:)

2010-09-23 @ 17:25:19
URL: http://malinjljung.blogg.se/
Postat av: Anna

Kasslergratäng är sååå gott!



Tack för din kommentar!

Det kommer verkligen på andra plats nu.. bloggen alltså. Hoppas också vi ses, jag har inte ens fått se ditt underverk som ska bli storasyster nu - var tog tiden vägen??



Kram

2010-09-24 @ 12:47:39
URL: http://jagegomoi.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0