Ville bara säga..


Ett litet hej från mig på andra sidan datorn :)
Sitter med rumpan i soffan i Vellinge - kör hem imorgon.
Idag har jag träffat en söt liten Vegas som var sååå lik sin mamma!
God äpplekaka bjöds d på och sen fick jag se det fina huset.
Olivia var snäll mot bebis och pratade hela hemfärden om att hon fick hålla i honom.
Herregud vad hon kommer att vilja ta hand om sin lillasyster - för mycket kanske?! :)
Haft en bra dag! ( fick köra där jag aldrig kört innan och nojjig som jag är så var jag rädd att krocka;)
Men det gick bra!!
Kom hem och lämnade av en trött tjej o sen åkte jag och moder och köpte present till Ebba - ja hon köpte för det har jag gjort förlängesen :) Tänk att det är 6 årsen jag fick vara med på min systers förlossning och se ett litet underverk titta ut! Fick ju även klippa navelsträngen - en upplevelse!
Igår var vi på Vellinge blomman och tittade på alla pumpor och spöken. Olivia var ganska rädd i början men sen tuffa hon till sig:) Köpte pumpor som vi ska göra till helgen - hon gjorde även en med mormor..

Tänkte höra med er - har ni nga bra tips på en smidig och bra bärsele/sjal till ett hyfsat pris?
Vill gärna ha händerna fria nu när bebis kommer så man kan gå runt o ändå vara ta hand om Olivia - o ha bebis nära...

Kram


Kommentarer
Postat av: Hanna

Var inte pappan med?



Kram

2010-10-21 @ 09:29:32
URL: http://devajag.blogg.se/
Postat av: Linda

Åh så fuskigt, det är nästan min högsta önskan att få vara med på en förlossning! Därav min längtan att bli barnmorska istället, men jag får väl hålla mig till lärare... =(

Vi har en Beco Butterfly sele, som barnet sitter väldigt bra och ergonomiskt i. Och det är skön att bära i med, även om inget kan mäta sig med sjal (fast jag oooorkar inte knyta)! Men den kostar en del, nypris är typ 1800 kr... Babybjörns vanliga selar är ju ingen höjdare, men även de har kommit med en ergonomisk vet jag!

Ses vi för fika på måndag eftermiddag?

Kram Linda, Lis o Millie

2010-10-21 @ 09:49:45
Postat av: Johanna

Hanna - Jo han var med men jag fick ändå äran att göra det :)



Linda - Ja det var en underbar upplevelse - efter den förlossningen tänkte jag att det var ju simpelt att föda barn hmm Dock såg det inte likadant ut för mig ;)

Får kolla in den bärselen på måndag så jag får en uppfatning om den. Kanske kan hitta en på blocket eller ngn sådan sida - 1800 var ju lite väl att ta i :) Och ja vi kommer :) Olivia har redan börjat prata om det - sen om hon är lika glad när vi kommer är en annan femma - blygfis!

Vi hörs om tid o så..

Kram

2010-10-21 @ 10:00:03
URL: http://bajbiii.blogg.se/
Postat av: lovisa

söt header!

2010-10-21 @ 10:20:18
URL: http://lavitadilovisa.blogg.se/
Postat av: Mad

Halloj! Vi har en Manduca ergonomisk bärsele som är super! Den klara upp till 20 kilo tror jag och även små nyfödda. Dessutom får man inte ont i ryggen av den och du kan ha den på magen, ryggen och sidan. Bärsjal har jag fått tipset om en Tricot slen. Så jag ska köpa en sån nu också. =)

Kram

2010-10-21 @ 14:50:50
URL: http://mamamad.se
Postat av: Linda

Just det, en tricot slen är en kanonsjal tycker jag, den hade jag när Elise var liten. Man lär sig fort att knyta den, och bär gudomligt när bebis väl är i den, MEN det var inte kul att veckla upp 6 meter tyg på väg hem från byn i ösregn när hon inte kände för o ligga i vagnen mer...vilken av pölarna ska jag lägga tyget i liksom! =) Men annars kanon, i lööööv it!

Japp, hörs om tid!! Ska bli så roligt!

2010-10-21 @ 16:30:12
Postat av: Anna

mysigt att O vill ta hand om bebisen, hihi!! Vilken omställning det blir för er, en positiv sådan!! En prinsessa till TVÅ prinsessor, mysigt!!



Vi har en FischerPrice med nackskydd för spädbarn. Har precis börjat testa den eftersom bebisen va tvungen att väga 3,6 för att passa i den och i går stod vågen på 3,7 för vår lilla docka! :)

2010-10-21 @ 19:39:16
URL: http://jagegomoi.webblogg.se/
Postat av: Sanna

Hej Johhan!

Jag har en BB slen-sjal som jag e supernöjd med. Dock vill inte LykkeLee bli buren i den längre så jag har funderat på att sälja den. E du intresserad så bara hör av dig! De e en vävd långsjal som går att bära både på 2 olika sätt på ryggen, 8 olika sätt på magen och 4 olika sätt på höften. Den funkar från nyfödd till barnet väger 20kg, men jag tror man inte orkar bära så länge! :-) Jag har instruktionsbok och den e randig dov mörkrosa (finns de en färg som kan beskrivas så???) Som sagt bara hör av dig, förmodar att du ska ner till Vellinge fler gånger innan lillasyster ploppar ut! Kramar

2010-10-24 @ 19:25:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0