Gick ju bra!


Ja jag är ganska stolt över mig själv som idag satt en gräns mellan mig och Olivia.
Ni som känner oss vet ju att Olivia har sen bebis velat ha sin hand i min mun när hon blivit trött och har inte kunat somna om inte fått ha d så. Det har verkligen varit en ond cirkel. Inte så skönt och inte hygeniskt för 5 öre.
Idag fick jag inse att jag måste göra ngt åt det! Hon börjar ju bli "stor"..
Så jag sa till henne att det är slut med att ha handen i munnen på mamma. Men hon fick gärna klappa mig på kinden om hon ville. Ledsen blev hon i ca 2 minuter. Sen var det precis som hon förstod det. Tog ca 30 min för henne att somna. Jag är så stolt över henne och speciellt över mig själv som tog steget! 

Livet är ganska bra faktist - om ni undrar :)




Kommentarer
Postat av: Mormor

Så skönt för dig, nu kan man kanske somna med henne utan detta. Vi har ju varit för snälla, men va gör man inte för sitt barnbarn. Lilla sötnosen. Sov gott, ses snart. Pussen

2010-05-12 @ 22:41:08
Postat av: Emmeli

men så SÖT bild =)

nä det e inte lätt att sätta gränser alltid... men när det går bra känns det ju lite lättare =)

2010-05-12 @ 23:11:59
URL: http://mellisezar.blogg.se/
Postat av: Pauli

duktig du är gumman! Oftast vinner man ju i längden m att ta fighten och oftast tror man det ska bli värre än det blev. Jag var jätte rädd åde vad gäller blöjavvänjning och nappen, men båda sakerna gick toppen och utan massa brål och tårar... men oj vad rädd jag var innan:) Tror de vet och känner att de blir "stora", och då vill de visa det. D har en sån fin tjej, hoppas vi ses snart saknar er till tusan och lilla (stora) Olivia ♥ Puss vännen

2010-05-13 @ 10:08:06
Postat av: Anna

Det e svårt att veta när man ska sätta alla dessa gränser, men jag tycker du gör ett riktigt bra jobb!!



Kram

2010-05-13 @ 13:54:42
URL: http://jagegomoi.webblogg.se/
Postat av: Malin & the kidz

Hej Johanna,



Vad duktigt av Olivia o av dig att sätta gräns för henne. Det är jobbigt men man tjänar på det i längden :) Elias slutade med napp för ett tag sedan,jobbigt första 2 nätterna o man kände sig lite taskig mot honom,men nu är det nemas problemas...

Kram

2010-05-13 @ 18:58:37
Postat av: Amelie

Så söt bild!

Duktig du är som tog steget att sätta gränser. Förstår att det annars är lätt att dom små liven kommer undan med vad som helst..Många kramar

2010-05-13 @ 23:53:45
Postat av: Karolina

Bra- fortsätt o ge inte med dig ... :*



Du får en hel kasse med kläder imorgon när du kommer till Vellinge ... släng det du inte vill ... :)



Kram

2010-05-14 @ 21:19:48
URL: http://sweetypajen.blogg.se/
Postat av: Jane

ush fy då! Varför e dom farliga för kidsen då?

2010-05-15 @ 11:02:14
URL: http://gumpen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0