Vad hände?



Lämande Olivia på dagis - skulle hem o hämta hennes keps som jag glömde.
När jag kommer hem börjar det mulna och nu är solen helt borta!
Hum?!
Enligt väderprognosen så skulle vi ha himla fint idag. Aja.
Inatt vaknade jag av det regna ute - fan med för jag hade vagnen ute!
Orkade inte ta in den så jag lovar att allt var super blött i den så det fick bli bilen imorse.
 
Igår gick jag och hon till Otto´s och köpte oss lite glass.
Mysigt och gott. På hemvägen skulle hon gå helt själv hela vägen - hon älskar det.
Dock hade hon inte springvänliga skor och klänning på det. Slutade med en massa blod på benen. Inte kul att trilla på en massa grus och stenar:( När hon gör sig illa så blir hon så arg på omgivningen. Jag vill trösta! Men då skriker hon NEJ MAMMA SLUTA! Sen får man absolut inte titta på där hon skadat sig..
Hon är en mycket bestämd dam den där Olivia. Och just nu är hon nog inne i en liten trotsperiod.

Ngt som gör mig stolt är att hon har sovit i sitt rum två nätter nu :)
Men inatt fick hon sova med mig. Mysigt när man är själv ju. Fast kanske dumt när man börjat vänja henne med sitt rum.
Sen det med blöjan är oxå på gång nu. Hon gör nr 2 endast på pottan - det har hon gjort i ca 2 månader.
När vi är hemma brukar hon gå runt utan men hon gillar inte att ha trosor! Så hon får sprinag runt som en liten nakenfis och då springer hon på pottan hela tiden. Men nu är bara frågan hur hon ska kuna ha kläder på sig utan blöja... Får ta kampen med trosor helt enkelt. Imorse hade hon inte kissat ngt i blöjan & det första hon gjorde var att ta av sig sen o sätta sig på pottan. Wiiieee.. =)
Nappen får hon oxå sluta med snart då hon har börjat bita i dom!!!!

Nu ska jag göra fint i köket - ser ut som ett bombnedslag!


Kommentarer
Postat av: Carolin

ha ingen stress över det med blöjan. Alwin började precis som Olivia att göra nr 2 på pottan. Det gjorde han ett bra tag innan han sedan började kissa på toa också. Han blev inte blöjfri helt förren i början av januari i år. Så då var han ju 3 år o 4 månader ungefär. Tycker inte man ska stressa med det, det kommer ju förr eller senare. Du har väl inte sett några 10 åringar med blöja? ;)

2010-06-30 @ 11:03:06
Postat av: Anna

hon verkar väldigt självständig och bestämd din lilla dam, fast det är ju bra egenskaper!! :)



Jo jag mår bra tycker jag, ska inte klaga! Har ont i min rygg och är väldigt varm o trött snabbt men det får man ta. Hur mår du själv? Illamåendet över? eller du har inte haft det kanske`?



Kramar

2010-06-30 @ 16:32:23
URL: http://jagegomoi.webblogg.se/
Postat av: Jenny med Kelly

Jag tycker också att det är mysigt att ha Kelly hos mej när jag är själv på veckorna men det är inte bra att jag gjort så märker jag nu ;) hehe..

2010-06-30 @ 18:35:42
URL: http://jagjennyalexandra.blogg.se/
Postat av: Mad

Åhh vad duktig hon är =) Wincent sover fortfarande hos oss. Vill inte flytta honom, men känns som det blir lite trångt med en bebis och alla oss andra därinne.



Tack =) Jag tror också det är en pojke i kulan. Hade varit kul med en flicka. MEN som du säger en frisk bebis är det viktigaste!



Hua jag mådde så illa i början, speciellt på eftermiddagarna och kvällarna..Men kräktes inte heller. Allt handlade om vad jag åt och inte åt på dagen. Tröttheten är HEMSK. Speciellt när man inte kan vila som man skulle vilja..Men det går över. Nu mår jag prima skinka.



Var bebis planerad föresten??

KRAM

2010-06-30 @ 20:42:14
URL: http://mamamad.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0