Hemska kräksjuka.


Då kom kräksjukan till Olivia!
Trodde hon skulle klara sig ifrån den men inte.
Det började 12 igår kväll - då satt hon i sängen gråtandes och skrikandes av orden " Jag spillde"..
Efter den första spyan så höll det på fram till 4 på morgonen. Hon tömdes reällt må jag säga.
Stackars liten - gjorde så ont i mig när hon grät och sa - mamma jag vill inte kjäka!
Staffan var städtanten, då hon bara ville att jag skulle ta hand om henne. Så han torkade golv och tvättade två tvättar - mitt i natten - härligt!
Idag har hon ätit en halv bulle och druckit majsvälling. "Allt" har fått stanna kvar. Febern har dock varit där hela dagen och nu ligger hon där inne med hosta och yrningar. Väntar bara på att det ska bli en diarre natt. Brukar ju vara så - kräk feber diarée!

Önskar dock att vi vaknar med en pigg och glad fröken imorgon.



Vi gick ut en runda för att få lite frisk luft - det behövdes. Lite engeri fick hon allt då!





Kommentarer
Postat av: Johanna

Usch stackars henne, hoppas hon är bättre nu. Neo har också fått maginfluensa, idag är det bara diaree så förhoppningsvis går det åt rätt håll.( så hemsk att se dem dåliga, bättre vi fått det.

2010-04-11 @ 00:28:46
Postat av: C

Åh söta lilla Snäckan!

Postat av: hanna

Ah det är så tråkigt när dom blir sjuka, men hur man än gör så kan man inte skydda dem från att blir det, hoppas hon blir frisk snart igen!

Kram

2010-04-11 @ 21:59:50
URL: http://devajag.blogg.se/
Postat av: Danni

Usch stackars liten! Hoppas hon mår bättre nu. Fy det måste göra ont i hjärtat att inte kunna få det att sluta när dom ber om det :(



Ja, nu är det nära känns det som. Längtar så efter henne. Ska bli så spännande när det sätter igång...



Kram

2010-04-12 @ 18:43:29
URL: http://www.babybambola.blogspot.com
Postat av: C

Usch, är det något som man avskyr så mycket som kräksjukan och fasar för....dumma dumma basilusker! Hoppas ni mår bättre!

Vet inte om jag också har fått mig en släng eller om det bara är min kocko mage som spökar ikväll. Krya på er!!

Postat av: Mormor

Synd om er där hemma, men vi kommer på onsdag och hämtar er. Ska ta och äta 15 pepparkorn så hoppas jag att det inte vill in i min mage. Pepparkorn ska vara bra om man vet att någon är magsjuk. Pussen Mojan

2010-04-12 @ 21:46:47
Postat av: sandra s

söötnos :)

2010-04-13 @ 12:04:31
URL: http://sandrasoderling.blogg.se/
Postat av: sandra s

Krya på dig Olivia! kramar

2010-04-13 @ 12:04:58
URL: http://sandrasoderling.blogg.se/
Postat av: Anna

Usch stackars!!!!



Kramar

2010-04-13 @ 19:32:32
URL: http://jagegomoi.webblogg.se/
Postat av: C

Vad spännande! Hoppas på lite foto på resultatet sen ;)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0