Bilsnack ;)

Nu är det så att jag är stolt över mig själv!
Jag klarade idag repetionen 3 gånger som man ska sen efter det klarade jag slutprovet!
Vissa dagar är bättre än andra - dock gick körningen sämre idag. Stel och kom över på heldragen linje och att hålla hastigheten - vad är det?
Imorgon ger jag gärnet med körningen och låter teorin vila lite. För vet ni, jag behöver bara visa min lärare att jag kan faktist köra bra - då bokas uppkörning och uppskrivning. Sjukt! Måste lita på mig själv...
Ska sitta nu och plugga i boken, för bara för jag har klarat det man ska på terorin så är det mycker jag inte kan.
Skam den som ger sig!
Är tyvärr helt uppe i detta så omvärlden får vänta. Jag behöver tiden..
Sen så när jag har kortet ska jag köra ner till malmö ;)

Ni som undrar så är teorin uppdelat i A B C F - dom ska man klara två gånger var. Efter det är det repetion som man ska klara 3 gånger och efter det slutprovet som ska klaras 1 gång.




Halkan på fredag, kul :)


Hur gick er uppkörning till??





Kommentarer
Postat av: C

HEJA HEJA!! :)

2009-11-17 @ 20:56:06
URL: http://everydayisunique.wordpress.com
Postat av: Frida

Hejar på dig! Hur blir det nu? Tar du bara för automat?

2009-11-17 @ 22:27:20
Postat av: Hanna

Vad kul att det går bra för dig!

Min uppkörning gick till så att först fick jag kolla om vindrutetorkarna funkade iomed att de regnade. ( Jag trodde ja skulle behöva kolla lamåpor och allt sånt men de behövde jag inte puuh)

Sen sa han precis vart jag skulle köra, eller ja han sa "följ skyltarna mot blabla" . Så jag fick köra mot österäng och nosaby , sedan skulle jag följa skyltar mot lönsboda osv osv så det var lkiksom bara landsväg ättelänge tills vi kom in mot rondellen vid näsby igen, då fick jag köra där genom stan och tillbaka via maxirondellen till VV ch parkaera där. Ja va skitnervös trodde ja inbte klarat det! Jag behövde ju inte backa runt hörn eller fick parkera eller något sådant, så det var skönt. :) Men ja som sagt, duktigt NERVÖS var man.

Han ja körde upp för försökte snacka o så men jag svarad knappt så nervös jag va, sen fatta han de o då blev han tyst hehe :D



Hoppas de går bra! Ha de så kul på halkan det är ASKUL! :D Kram

2009-11-18 @ 08:42:32
URL: http://elliotminprins.blogg.se/
Postat av: Hanna

glömde ju svara på din andra fråga,

jag tyckte att det var svårare, för dom proven man gö på rodins är det ju samma svarsalternativ rätt så ofta så man lär sig frågorna där. provet på vv är ju rätt så mycket samma frågor, fast lite omformulerade och sen är det lite andra svarsalternativ där vissa är jättelika varandra ,så man blev lite förvirrad, men om du har klarat ala t4esten på rhodisns så ska du nog klara det. ja tyckte oxå att på vv så kom de nvissa frågor som inte ens stod nåt om i böckerna , men de kan ju ha varit testfrågor. de är ju 5 testfrågor

men ett tips, ha koll på de med vikter och sånt för jag fick massa sånna frågor på mitt prov, sen behöver de inte va så på ditt givetvis , men ja. ett tips :)

kramen

2009-11-18 @ 08:51:35
URL: http://elliotminprins.blogg.se/
Postat av: Anna

Aha! Trodde du skrivit upp redan! Men ett grattis satt ju bra iaf eftersom du e så nära nu, duktig tjej!!! =)

Oj va allt ändras, det e trots allt 7 år sen jag tog körkort så det hinner hända en del..

Jag kuggade på första uppkörningen men klarade nr 2. Klarade uppskrivningen på första.

Ett tips som jag gjorde fel när jag körde upp va att jag babblade på pga nervositet, då kom det också fram trafikregler som inte stämde ur min mun så - va tyst och koncentrera dej på allt omkring dej!!

Du kommer fixa det galant!!

Kramar

2009-11-18 @ 09:45:19
URL: http://jagegomoi.webblogg.se/
Postat av: Amme & Colin

Åh halkan e rolig, det e första ggr du sitter i en bil själv! =)

Min uppkörning (el körningar) var att alltid gå igenom en yttre & inre säkerhetskontroll av bilen. Därefter sa han vart jag skulle köra så man fick följa skyltarna så man hittade dit själv, sen mkt rondeller o sånt mög, (åh vad jag avskydde rondeller haha) Men nu gillar jag dom ;).

Fickparkera & lite olika skyltar testade dom mig med oxå. =)

2009-11-18 @ 10:20:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0