The notebook!




image309


Dagboken - Jag sökte dig och fann mitt hjärta är berättelsen om de unga älskande Noah Calhoun och Allie Hamilton (Ryan Goslig & Rachel McAdams). Tillsammans får de uppleva en passionerad sommar innan de skiljs åt på grund av klasskillnad och Andra världskriget. Efter år på skiljda håll återförenas de oväntat. Historien om parets starka kärlek och om de hinder som står i vägen för den berättas decennier senare för en kvinna på ett sjukhem, en kvinna som tas om hand av en man som regelbundet kommer på besök och under dessa visiter läser högt för kvinnan ur en mystisk dagbok. Filmen är en berättelse om förlorade möjligheter, om att bli vuxen och om kärlekens magiska kraft. För regin står Nick Cassavetes, manus skrivet av Jeremy Leven, bearbetat av Jan Sardi och bygger på Nicholas Sparks bästsäljare. Oscarbelönade Mark Johnson (Rain Man) och Lynn Harris har producerat.



Vilken film! Ni som inte sett den, se den! En riktig kärleksfilm. Helt underbar!
Kan säga att så mycket har jag inte gråtit på länge.
Vacker film!!!!!



Blir en till film nu.
Staffan o jag ska se den tillsammans.
Lät han slippa den andra för jag vet att han inte gillar kärleksfilmer ;)
Men gjorde inget för jag satt o mös själv o levde mig verkligen in i den!

Premonition nästa....

Kommentarer
Postat av: Amelie

Ja jag saaaaa ju det. Du får lita på mig när jag rekommenderar filmer ;-)

2008-01-28 @ 16:14:53
URL: http://www.snuttetuffe.blogg.se
Postat av: Anna

Aha.. den låter bra! Får man kanske ta o låna hem
nån kväll! :D Tack för tipset! :D Kramkram

2008-01-30 @ 09:52:28
URL: http://annatheangel.blogg.se
Postat av: Johanna

Det är verkligen den mest känslosamma filmen jag sett. Önskar er lycka till i framtiden.

2008-02-08 @ 21:41:49
Postat av: Sara

Den e helt klart en av mina favoritfilmer! :)

2008-02-08 @ 22:57:47
URL: http://saritas.webblogg.se
Postat av: Madelaine

Bästa filmen i världshistorien!

2008-07-05 @ 11:10:14
URL: http://madelainef.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0