Ny vecka idag! 38 (37+0)

Nu väger bebisen kring 2,8 kg och är cirka 50 cm lång. Bebisens huvud ligger nu förmodligen nere i ditt bäcken och skyddas av den omgivande benstrukturen. Detta ger benen och underkroppen mer plats att växa.

fetal development at 37 weeksMånga bebisar har nu huvudet fullt av hår som är ungefär 2,5 cm långt. Men det behöver inte ha samma färg som ditt - mörkhåriga par kan bli överraskade av nyfödda bebisar mer blont eller rött hår och ljushåriga föräldrar kan få bebisar med mörkt hår. Och så finns det förstås bebisar som inte har något hår alls.

A propos hår, så har nu det mesta av den duniga kroppsbehåring som kallas lanugo och som din bebis haft sedan 26 veckor försvunnit, liksom det mesta av fosterfettet (vernix caseosa). Bebisen sväljer detta, liksom andra avsöndringar, och lagrar dem i tarmarna. Detta kommer att bli bebisens första bajs, som kallas barnbeck (eller mekonium).





En ny dag, nya tag!
Ska till svärföräldrana sen tänkte vi. Hälsa på, då blir dom glada.
Jag har precis ätit en chokladbulle o druckit kaffe. Börjat dricka med
mjölk i nu, då blir d inte lika starkt för magen. Fast jag hade behövt d starka
idag, så den sätts igång ;)

Ta hand om er sålänge!
Kram

Kommentarer
Postat av: Pauli

ahhhhhhhhhh vecka 38!!! Då föder du senast om en vecka ju ;) SPÄNNANDE!! hehe

2008-02-10 @ 16:29:31
Postat av: Anna

*hihi* Ja, du kopierar bara o skriver om svaren! Jo, vet vem din sambo e också! Passade hans systerbarn mycket när de va små plus att jag va stört förälskad i staffan när jag va sådär 13 år. =) Min storebror är väl i ålder me staffan tror jag, Jon e född -79... Världen e liten! Kraam

2008-02-10 @ 21:09:26
URL: http://annaalbert.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0