Julgran utan julpynt..


Ja idag köpte vi vår fiiina gran. Blev en silvergan eller blågran som han sa.
Luktar gott! Men vi har ingen ljusslinga så vi ska handla det imorgon och sen ska vi klä den då :)
Varför kan man inte göra ngt som går hur smidigt somhelst, så man slipper pustande o stönande och massa klagande. Ngn gång kan det väl vara smärtfritt?
Men tillslut blev den ngt sådär rak. Men ändå lite sne..haha...
Sen har jag köpt massa massa kulor på Ikea. Röda och guldiga. Billigt är bra, eller?
Nä..för jag får juh sitta o sätta i banden i kulorna. Evighets jobb... Men sätter jag på lite julmusik så klarar jag d nog.
Alla röda e fixade iaf... :)

Jag vet att jag ska ta d lungt, men när staffan åkt till jobb så är d skit tråkigt att bara sitta.
Så jag bestämmde mig att fixa skötbordet (alltså det är redan monterat)
Jag har städat av hela och nu har jag lagt i blöjor och tvättlapprna i..
Nu tvättar jag bebisfilten, bebishandukarna och en sån som bebis har på sig efter hon badat.
Har oxå tittat igenom alla kläder jag köpt.. Märkte då att jag knappt har ngt i 50.
Så vet ni, jag önskar mig det ;)
Hihi nädå.. Jag ska allt ta o köpa mer fint till bebis. Man vet juh inte, OM hon föds förtidigt så kommer hon inte kuna ha 56 precis. Så jag måste måste köpa mer 50, så e d bara!
Lindex here i come.. Ahhh deras kläder är juh så fina. Prisväriga med! Vet att det är kopia på alla dom dyra märkena..Jag har lixom inte kommit in i att köpa sånt dyrt...ÄN... ;)
Vår flicka kommer vara fin oavsett priset, så jag nöjer mig med "lagom är bäst"..

Ni som läser o har barn, vill ni ge mig tips på tvättmedel och sköljmedel?

Nu ska jag återgå till mitt lilla pysslande innan jag måste sova.



Imorgon får ni se den i en annan skepnad...så håll ut, hihi....image197

Kommentarer
Postat av: Carolin

brukar ju vara inne här o fälja dig o din lilla flicka :) Såg att du ville ha tips på tvätt o sköljmedel, när jag tvättade lillemans kläder innan han föddes använde jag parfymfria medel. Nog det bästa, man vet ju inte om den lill* tål parfym eller inte.

2007-12-14 @ 08:03:54
Postat av: Hanna

julgranar bllir aldirg riktigt raka, de e de som e charmen hehehehe snart ska vi me köpa en =P hihi

2007-12-14 @ 09:13:37
Postat av: Amme

Alltid parfymfritt, våde tvätt & sköljmedel. Har inga barn men vet det ändå =)

2007-12-14 @ 09:24:10
Postat av: Emma

kan tipsa ig om att u ska använa parfymfritt flytande tvättmedel för vanligt pulver medel löser inte alltid upp sig =)
vi använder skona tror jag, både tvättmedel och sköljmedel som är parfymfria

2007-12-17 @ 10:23:27
URL: http://mindottervera.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0