Att vara gravid


Det är både mysigt och mindre mysigt att att vara gravid.
En sak som är jätte mysigt är när man känner av lillasyster i magen.
Innan kände jag när hon hicka och det höll på länge. Olivia hickade alltid så vi får se om denna lilla varelse oxå kommer göra det. Att känna hennes gymnasik är oxå härligt - hon har inte fått in ngn ond spark än så jag bara njuter..
Det som är mindre mysigt är just nu att jag inte kan gå så långt innan jag får ont, känns som jätte mensvärk och att det sticker till där nere  plus att ryggen säger aj! Sen nu har jag börjat få uppstötningar när jag äter "för mycket" Då får man snällt besöka toa - o det är så hemskt! Som tur är så har det bara hänt 2 gånger på dessa snart 27 veckor. Men dessa 2 gånger har hänt under en vecka så jag är rädd att det är ngt som kommer hända ofta nu.. :(
Vikten är ju oxå ett stort minus som jag alltid säger , men gud man blir så tung!
Jag står på 11 kg + ( bra för mig att veta) ...
Försöker hitta på min blogg hur mycket jag hade gått upp med Olivia i denna vecka men jag har inte skrivit d!
Trist - för kul att gemföra ju!!

Om 2 veckor är det dax för glukosbelastning - då måste jag köpt boken så jag kan läsa den i 3 timmar...


Ikväll är det dax för DHW - får mysa till den. Olivia somnade 7, härligt! Hoppas nu hon inte vaknar.



Kommentarer
Postat av: Amme

Urk Glukosbelastning ja, fyy. Glöm inte ta med citron. Det gör det drickbart iaf ;)

2010-10-12 @ 19:56:44
Postat av: Gabby

Håller med dig det var både härligt & jobbigt att vara gravid. Jag hade sååå jobbigt för hade sura uppstötningar varenda dag!:( höll på att få panik! Hoppas det bara var en engångsföreteelse för dig. Kramar!

2010-10-12 @ 21:55:19
URL: http://gabbylita.blogg.se/
Postat av: Jenny

Jobbigt att ha det så! Får hoppas att det bara var de här två gångerna med uppstötningarna. Jag tycker att du är så fint gravid Johanna! Av dom bilder du visat ser det ut så i alla fall :). Tänk inte så mkt på vikten. Du blir säkerligen av med kilona ganska snabbt sen. Den boken du beställt funderar jag också på att beställa... Tror den kan vara uppiggande ;) så man blir gla :)! Kram på dig!

2010-10-12 @ 22:13:48
URL: http://jagjennyalexandra.blogg.se/
Postat av: Mad

Tack och Tack. =)

Ja helt klart en bebis dejt! Tänk att vi är inne på sluttampen liksom. Att julen snart är här och snart också våra små mirakel. Tiden flyger fram! =)



Mysigt med hicka. Det har faktiskt vår vilde också en hel del. Vi måste vara bra på att äta så fostervattnet smakar mumma =)

KRAM

2010-10-13 @ 07:09:23
URL: http://mamamad.se
Postat av: Johanna

Amme - nä ja ska verkligen inte glömma citronen ;)

2010-10-13 @ 11:17:24
URL: http://bajbiii.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0