Julpyssel



Lilla Olivia är sjuk - så det var ngt som lurade i hennes kropp.
39,5 grader stod tempen på - hon klagade av att han ont i pannan (säkert huvudet) och sen magen.
Inget klagande över kisseriet så det är skönt!
Vi har varit på julpyssel på dagis idag för hon mådde bra under dagen! Det var väl helt Ok - hektiskt på ngt sätt.
Men Staffan pysslade o jag satt och tittade på;) Olivia ville hjälpa pappa men det gick väl sådär.
Det blev lite dans runt granen med - jag kände att jag inte kunde röra mig så mycket så jag var mest med för Olivias skull. Men sen ville hon inte mer , skönt! För jag svettades nästan och ändå rörde jag mig knappt haha..
Efter julpysslet körde vi till lite affärer - Olivia var trött o ville bli buren hela tiden så vi bestämde oss för att åka o äta på Macdonalds - hon blev överlycklig! Varför vet jag inte för hon äter ju sällan där:) Men det var nog för jag sa att man fick dricka Coca Cola. Maten rörde hon inte - kanske inte så konstigt! Väl hemma tog vi tempen på en sjuk sötnöt. Så det blev mys i soffan o så panodil. När panodilen började värka så blev hon som en duracell kanin. Fick inte henne att somna fråns 9! Men men huvudsaken var att febern försvann...

Imorgon ska vi sätta upp ljusstakarna - vi gör alltid det första advent - inte en dag innan! ;)
Tradition är tradition...
Sen ska jag måla!! :) Allt är förberett men vi måste ha lacknafta (heter väl så?)

Går och lägger mig nu, så godnatt!



Vecka 33


Kommentarer
Postat av: hanna

de brukar vi med göra men nu jobbar jag ju idag så ja har redan satt upp det med de e eju inte samma känsla o satta fram julesakerna innan advent :'(

hehe

2010-11-28 @ 07:43:28
URL: http://devajag.blogg.se/
Postat av: Malin med 2 busfrö

Krya på lilla Olivia... Fin bild på dig Johanna :)



Kram

2010-11-28 @ 12:58:02
Postat av: Alexandra -mamma till Leia

Så jobbigt när de är sjuka de små liven :( Krya på sig.

Roligt med en till tjej :) Tycker du att det är en bra ålder mellan syskonen, nästan 3 år? :) Nångång vill vi ha syskon till Leia, men ja. Får se när. Har 1½ år kvar på utbildningen som jag förhoppningsvis ska fortsätta på i jan. Så det vill jag gå klart o sen jobba lite :)

Kraam

2010-11-28 @ 17:26:25
URL: http://triquetra.blogg.se/
Postat av: Caroline

Tack för dina söta kommentarer! :)



Vad fin du är med magen och vilken fin tunika!

Kram kram

2010-11-28 @ 21:35:43
URL: http://lifebycaroline.wordpress.com
Postat av: Gabby

Tack gumman! Ja de har verkligen vuxit på bra de små;) Nu är de inga små spädbarn utan en liten människa;)haha! Dessa 8 mån har gått så fort! Hoppas ni också får en jättebra vecka. kramar!

2010-11-29 @ 16:03:39
URL: http://gabbylita.blogg.se/
Postat av: Sandra J

Hej Joooohanna! Sandra Johansson här:) Guuud vad kul att du är gravid igen!Grattis! Och vad stor Olivia har blivit! Åhh vad kul att jag hittade din blogg:) KRAM

2010-11-29 @ 18:28:16
Postat av: Johanna

Malin - Tack :)



Sandra - Vad kul att du har hittat hit ;) Hihi ja nu ska man bli tvåbarnsmamma, knasigt! Hur är allt med söta dig?? Du är inte så aktiv på FB så man kan ju inte "snoka" ler ... Krama om..

2010-11-29 @ 20:15:12
URL: http://bajbiii.blogg.se/
Postat av: Bella

Ja, vilken tur att det inte är UVI iaf. Det är så jäkla hemskt ju. Hoppas lillan piggar på sig på snart =)

2010-11-30 @ 09:20:48
URL: http://www.hakanssons.webbogg.se
Postat av: Sandra

Hej igen! Nej jag är inte så aktiv på FB, kommer nog knappt ihåg mitt lösen:) Allt e bara bra här! Det ser ut som det är bra med dig med?! Iallafall är du jätte fint gravid:) Kram på dig!

2010-11-30 @ 16:47:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0