Kvack Kvack.


Igår tog vi cyklen och cyklade ner till hamnen.
En massa bröd hade vi med oss så Olivia kunde få mata ankorna.
Regnet var påväg men det struntade vi i! Att sitta hemma gör allt mycket jobbigare för alla.
Man måste ju aktivera lilljäntan.
Ankor fanns det gott om och likaså fiskar. Det måste kommit in ngt stim. Dom hoppa o hade sig.
När brödet var slut tog vi oss en glass på glassbåten. Vilken besvikelse om man gemför med Otto´s.
Men mysigt att sitta där. Vi fick bestämma oss att cylka hem för det var svart på himlen.
Vi kunde ju hinna;) O det gjorde vi - nästan. Väl inne på vår gata så började ösa ner. Så lite blöta blev vi allt.
Tog bilen till viby istället och handlade på gården där. Vad mysigt det är! Ibland hade jag velat bo så. Alltså i det gamla stuket. Mysigt! Köpte med oss ägg, potatis, morötter, brocolli och en stor purjolök.. Lite dyrare än vanligt men så mycket mer eko:)
På kvällen körde vi till Tollarp för att hjälpa Staffans systers sambo med tvn. Blev bjudna på god mat..

Idag har jag varit nere i byn som alla andra!
Gud vad folk och inga parkeringsplatser alls!
Eller jo - jag hittade en;)
Köpte lite saker bla en dop present till lilla Elvin.


Inatt sov Olivia utan blöja igen och utan ngn olycka - duktig!
Men på dagen vill hon gärna ha den på sig även om hon går på pottan när hon behöver.
Bara hon är blöjfri till januari så :)



Hon och pappa har varit och tittat på ankorna idag med så den bilden är inte från igår :)

Idag har jag faktist gjort vid mig - inte bara satt en tofs!
Alltid kul att höra Staffans reaktion när jag sett ut som en slashas ett tag och när jag gjort vid mig.
Hehe..

Undra om jag kan få med han på bio ikväll?!!

Kram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0