Bitter?

Man får klaga och det tänker jag göra nu!
Olivias ögon blir värre och värre - såklart när vi var hos doktorn så såg dom fina ut.
Men vi fick utskrivit droppar som verkligen INTE går att ta. Fick göra det en gång men sen var det stop.
Det slutade med att Olivia grät en massa och jag var sur. Jag vill ju inte att hon ska ha ont o se ut som hon gör, hon kommer ju inte bli bättre om hon inte tar medecinen. Hur ska detta gå? Hon somnade kvart över sex helt utslagen av att ha gråtit och att ha ont i ögonen. Fick inte ens torka av dom! Nu ligger hon här brevid o det ser ut som hennes ögon är igen klistade. Ska försöka att torka av dom innan jag går och lägger mig. Då kommer hon väl vakna och inte vilja somna om.
Allt på det så är jag så tung i hela kroppen och får sammandragningar allt oftare. Kramp i vaderna och uppstötningar - känner mig allmänt less!

Det som har varit positivt idag är iaf att Olivia är sjukt duktig hos läkaren! Hon sprang in till honom innan jag ens tagit av mig jackan. Där berätta hon vad hennes problem var och lät honom göra alla kontroller. Han bara log..
Sen när jag fick utskirivt receptet sprang hon till andra rummet och lekte. När vi sen skulle gå fick hon en stor docka av honom! Gissa om hon var glad. Vilket ställe. Smidigt och bra och en härlig läkare!

Vad händer imorgon då? Inget dagis, inga besök och vara ute är inte kul för det blir nästan värre i hennes ögon då. Gaaaaah!!!

Måste slå in alla julklappar oXå - sen få iväg julkorten!


Kommentarer
Postat av: Mia

Att vara orolig över att ens barn har ont och att man inte lyckas lindra det, är väl inte bitterhet. Och det är tungt att var höggravid, klaga måste man få göra ibland annars blir man ju sinnessjuk. Hopppas det blir bättre. Var finns denna fantastiska läkare och vårdcentral förresten?

2010-12-15 @ 13:19:52
URL: http://denblygabloggen.blogg.se/
Postat av: Anna

man får klaga!! Inte avis på dina SD och uppstötningar.. örk! Snart blir det bättre!



Kram om dej

2010-12-15 @ 17:03:19
URL: http://jagegomoi.webblogg.se/
Postat av: Anonym

Hej! Vi hade samma problem med Emil för någon vecka sedan, det var strid var gång. hemskt.. Sen fick jag rådet att ge dropparna när han sov, jag lyfte inte på ögonlocket bara droppade det vid fransarna så rann det in en hel del ändå. Det gav resultat nästan direkt & nöjda blev vi. Nu har han scharlakansfeber & ska ha pencelin *3 det är så hemskt att tvinga honom men det är ett måste & det går inte att ge i sömnen tyvärr. Hoppas dina egna gravid bekymmer lättar! Kram på er!

2010-12-15 @ 17:14:28
Postat av: Gabby

Jobbigt för lilla gumman med ögonen:( Hur e det idag? Ja sura uppstötningar..hade ju jag hela graviditeten-förstår hur du känner:( Kramar till er båda!

2010-12-16 @ 16:31:28
URL: http://gabbylita.blogg.se/
Postat av: Therese Nellan o Maja

Man får gnälla så bara gnäll. Sista tiden är tung o det är inte lätt att vara mamma när man är höggravid, i know.

Hoppas ni får en fin helg o att ögonen är bättre, kram.

2010-12-17 @ 10:19:35
URL: http://fesan.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0