Imorgon imorgon imorgon..


då kommer äntligen vår Staffan hem!
Vi borde vara miljonärer vid denna tid då han jobbar häcken av sig!
Bra med pengar - det måste vi ha - då jag inte får ihop nga!
MEN VARFÖR SKA LIVET HANDLA OM DET?
Tänk om man fått ha så mycket pengar att man slutat oroa sig om saker, slutat få gå ensam för att VI ska kunna leva tillsammas...
Ibland går tankarna faktist till att skaffa sig ngt mindre så man kunde få mer tid tillsammans...
Visst han ligger inte iväg BARA för att han ska försörja oss - han är ny på jobbet och jäkligt duktig på det han gör så dom vill ha med han på massa olika saker. O det är jätte bra för S... han kommer längre i sin kariärr..
Så vem vet, han kanske kan så mycket snart att dom ger han möjligheten att bara vara hemma o jobba men ändå få in dom fin fina pengarna som styr vårt liv - ja för ni måste hålla med att pengar styr?

Mina pengar går åt den viktigaste personen - Olivia!
Jag får stå för det roliga ;)


Har sökt två jobb men inte fått svar än, vem vet kanske får jag ngt positivt besked en vacker dag...
Vill så gärna komma ut och göra ngt mer än att bara vara mamma - för mamma kommer jag ju alltid vara till min älskade. Men jag vill att mitt liv rullar på som det gör för alla andra.
Slita under dagen och sen komma hem till familjen och bara få känna att man gjort ngt bra..
Förvisso gör jag alltid ngt bra, det gör vi alla som är mammalediga...
Men ni fattar vad jag menar... ;)

Längesen jag skrev av mig på bloggen..

Nu regnar det igen o jag ska snart gå o lägga mig.
För om natten blir som den var igår så kommer jag vara en levande zombie..
Hjärtat vaknade 2 och höll sig vaken till 3 tills jag gick upp o byta blöja och gjorde välling.
Sen somnade hon om men halv 5 vaknade jag av att hon låg o sa HURRA HURRA HURRA ;)

Längtar tills hon får börja på dagis/förskolan...
Hon kommer få det så bra med dom andra barnen. Hon är så rastlös här hemma så det går ut över mig.
Hon testar alla mina gränser! Men hon bara skrattar åt mig. Tar jag i "hårt" blir hon ledsen o då mår jag dåligt över att jag sagt till henne så... Hmm svårt att hitta balansen där..
För jag måste verkligen sätta gränser!
Men det är ju så, barn måste testa annars lär dom sig inget...

Undra bara hur jag kommer må när jag måste lämna henne själv sen..

:/



Kommentarer
Postat av: C

Hej söta ni!

Visst är det tråkigt att livet handlar eller iallafall styrs av pengar. Men det sköna är att vi själv har förmågorna att förändra våra liv till det bättre, kanske får man gå igenom en tuff period först men i slut ändan kommer belöningen som kanske är värt det man fått kämpa för och uppoffra. Håller tummarna för jobbansökningarna!

Tror jag kommer klättra på väggarna den dagen jag går mammledig, efter ett tag.... ;) Man behöver själv så mycket stimulans och det kan nog vara lätt att glömma att ta hand om den viktigaste man har, sig själv :) Stor kram!

2009-07-20 @ 22:27:21
URL: http://everydayisunique.wordpress.com
Postat av: C

Glömde ju svara på din fråga :) Jag ska läsa så jag får ett slutbetyg på komvux först o främst, kram igen! :)

2009-07-20 @ 23:01:39
URL: http://everydayisunique.wordpress.com
Postat av: Jenny

Ja dom där jädrans pengarna styr mycket.. Man vill inte att det ska vara så men tyvärr är det så... Man måste ju ha dom för att överleva och att allt ska rulla.. Det kommer säkert att bli bättre Johanna. Kan verkligen förstå att du vill ut och jobba igen! Man vill ju ha sitt eget som man är bra på och känna att man gör nytta även om man gör nytta hemma så är det inte samma sak och känsla för sej själv. Det är jutufft för många nu med jobb så är det ju... Men det kommer att vända. Det måste ju vara extra jobbigt att vara utan varandra så mkt med... Men kämpa på och håll ihopa.... Ni kan bara bli starkare! Kramis

2009-07-20 @ 23:46:02
URL: http://jennssy.blogg.se/
Postat av: Mad

Tack! Dina ord värmer! Allt är fint med oss..Hoppas ni har det bra också!



Visst är det tråkigt när ens älskade jobbar hela tiden. Men som du säger så är det ju karriären och för familjen dem gör det. Men man saknar dem så det gör ont. Hemskt ont!



Ja att lämna på dagis är något jag fasar för. inte ska väl jag behöva lämna bort min lille man?? ;)



Kramar

2009-07-21 @ 21:14:25
URL: http://mamamad.se
Postat av: Emmeli

usch ja, det e så svårt att sätta gränser! gillar inte alls det där, men man vill ju ha ett bra uppfostrat barn =) hon e helt underbart söt din Olivia =) kram

2009-07-23 @ 14:49:11
URL: http://mellisezar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0