Söt nyvaken♥


 

Hej och godkväll :)

Vilken trötthet jag har inom mig. Förstår inte vad det är.. ? Håller jag på att bli sjuk? Får vänta och se vad det är som händer med mig. Sov fram till 12 idag. Staffan gick upp med Olivia. Tur han är hemma för jag hade varit helt slut annars.

Vi tog oss en promenad till Olivias farmor och farfar. Vagnen var helt ok. Man är lite bortskämd med sin easy walker.
Den här vagnen var trög, man kände att man var ute och gick om man säger så :) Men helt perfekt för den är ju vänd så vi kan se henne och hon oss. Lillan somna iaf gott. Både fram o tebax.  Hemma hos farmor och farfar bjöds d på bakad potatis sen kaffe o fika. Jag var verkligen trött hela besöket. Puuh!


När vi kom hem igen så låg Olivia på golvet. Jag tänkte testa att sätta fram ngt hon verkligen inte fick ha - tog Staffans kamera ;) o vet ni vad? Nu ålar hon FRAM! Nu fattar hon lixom :)
Stolta är vi :)
Men det där med att fatta är hon rätt grym på alltså. Hon vet vad sååå mycket är! Det är tillåmed så att hennes farfar blir stolt. Han bara , att hon begriper det! Ja minsann, vår dotter kommer bli smart! ;)
Hon vet var näsan kinden magen tungan är. Hon pussar en så fort man vill ha en puss. Frågar man var är mammas boppe så drar hon ner tröjan, kanske inte så bra men men ;) Frågar man var lampan är tittar hon upp och frågar vi vad man gör med lampan så blåser hon. Ja, vi gör så när vi ska släcka den :) Mamma och pappa säger och vet till 100 vem vi är. Klappa vinka och peka gör hon oxå... Dansar till all musik är nog det bästa..haha! Hon är en allätare, min musok går hem och pappas musik oxå. Farmors dansband är oxå svänging..*ler*
Hon ger oss allt men ibland luras hon bara..
Sådär nu fick jag ner lite vad vår Fina dotter kan.  Har säkert glömt saker men huvudsakn är att jag har det nerskrivit så jag kan blicka tebax o se..


  

Här har hon precis vaknat efter en timmes sovtajm i vagnen..
Gos!


Nu får jag nog vara lite aktiv.
Hon är ju fortf vaken..

Kram på er.

Kommentarer
Postat av: Gabriella

Javisst va han duktig=) Honom får vi hejja på=)Hoppas du inte håller på att bli sjuk:/ då brukar man bli sådär trött i hela kroppen. Har jobbat och kom just hem så nu börjar min lör kväll:) Ha det så bra! Kram kram!

2009-01-10 @ 23:14:48
URL: http://gabbylita.blogg.se/
Postat av: Mormor

Va, du är duktig Olivia, längesen vi sågs. Men nu kommer det snart att bli jättemycket. Kan tänka mig att du är en liten sötnos som kan bli en duktig tös. Vi saknar alla våra barnbarn just nu, för det är verkligen tyst i huset. Vi har varit hos morfars bror idag och ätit jättegott och blivet väldigt väl omhändertagna av Karin och Lars. Ska ut och kolla på stolen till bilen som du ska ha. Krama Mamma & Pappa från oss. Mormor & Morfar i Vellinge Älskar er Puss och Kram

2009-01-11 @ 00:07:27
Postat av: jane

heheh, ja dom är smartare än man tror dom där små liven! Jag har ett geni gär hemma ;)krya på dig! kram

2009-01-11 @ 08:23:36
URL: http://gumpen.blogg.se/
Postat av: Pauline

Vilken duktigOlivia!!! :) Klart hon blir smart! Smart och snygg, livsfarlig alltså:) håll hårt i er fina dotter! puss

2009-01-11 @ 11:38:00
Postat av: Athina

Fin blogg och så gulliga barn du har. själv är du vacker

2009-01-12 @ 19:22:47
URL: http://thatsfashion.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0