Kom hem


Det känns så jobbigt nu ska ni veta!
Iförrgår lämnade jag ju henne o det gick jätte bra, hon fattade inte att jag gick då tror jag!
Igår lämnade jag henne i en timme och hon skrek när jag sa hejdå.
Idag lämande jag henne för att åka hem och ni skulle sett henne! Jag vet att nästan alla mammor går igenom detta men fy fasiken vad dåligt jag mår! Men när hon väl kommit in i det så kommer hon säkert gilla det...
Min lilla prinsessa då...


Kan klockan inte bara bli 11 nu så jag kan hämta hem henne.....

Kommentarer
Postat av: Anna

usch ja, det är hemskt!

Jag har ju jobbat en del på förskola/dagis och fått ta hand om många barn som verkligen gallskriker efter mamma o pappa. Jag kan bara trösta dej med att hon vet att du tycker det är jobbigt och så fort du gått blir hon glad igen och glömmer att hon är utan er.. Barn e grymt bra på att känna av att mamma o pappa tycker det är jobbigt.

Sen blir hon ju såå glad när du hämtar henne och hon kommer på "Men, just det, mamma har jag inte sett på en stund!"

Kanske inte är ngn tröst just nu men.. du är sist av allt ensam!!

Det är tufft att växa upp!

Kram om dej o hoppas du mår bättre snart

2009-08-28 @ 13:54:30
URL: http://jagegomoi.webblogg.se/
Postat av: Moster

Hej Söt!! Huga då att hon gallskrek när du lämnade henne ... vet att det känns jättejobbigt!!



Tips!! Även om Olivia börjar klamra sig fast vid dig vid överlämningen och skriker ... så säg bara Hej Då ... mamma måste gå - men kommer och hämtar dig snart;) Sen går du .. fast Olivia kanske gräter och skriker och har sig!! Enklare med snabba lämningar .. och viktigt att du verkligen säger Hej Då - fast hon blir lessen. Men vela inte och håll på att pussa o krama för mycket .. utan snabbt och smidigt ;)



Sen kan du alltid ringa till förskolan efter ca 30 minuter om du e jätteorolig och du känner dig ledsen för att kolla av lite.



Det kan juh vara jobbigt .. men det blir lättare :)



Pussar!!

2009-08-28 @ 20:56:24
URL: http://sweetypajen.blogg.se/
Postat av: Hanna

Det hade varit mer konstigt om hon INTE hade blitt ledsen! Det går över ! Håll ut! Snart kommer hon älska dagis! Och få massa med små kompisar! =)

Kram

2009-08-29 @ 19:18:41
URL: http://elliotminprins.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0