Sitter här!


Vet ni att det var 4 inbrott i Åhus igår natt.. !!
Tror Ni att jag kommer vara rädd när jag ligger o i huset o sover?
Vad hade man gjort?! Fy - vågar inte tänka på det ens..

Solen skiner - härligt.
Men mitt humör eller psyke är inte på topp.
Tänker alldeles för mycket - på allt!
Jobb - JAG MÅSTE BÖRJA SÖKA NU!
Sen undrar jag varför jag e så feg? Varför jag inte tar tag i saker o ting..!
Stör mig så på mig själv när jag tänker på ngt jag jätte gärna vill göra men jag gör inte det!
Som med körkortet! Jag vill såååå gärna ha det! Men det blir lixom aldrig av! Har sagt det i snart 8 år!
Hur pinsamt är inte det? Jag bryr mig inte vad andra tycker! Men hur jag själv känner mig när jag tänker på det - det bryr jag mig om!
Sen när det gäller jobb - VARFÖR ska jag ha så svårt att prata om mig själv? Säga saker som är bra? Det hemska är att jag inte kan komma på ngt i den situationen .. o jag börjar med det negativa? Varför lixom...?
Borde gå en kurs o lära mig att tycka om mig själv då hade d nog blivit bättre.. Att våga mer! Att prata o säga vad man tycker! Inte bara hålla med o vara den som alltid lyssnar..utan själv vara den som pratar o tar för sig!
Men sen kan man inte ändra sig så hux flux! Jag har alltid varit den tysta lungna personen. Men jag vill inte vara det!!!
Mitt liv hade kunat vara så mycket mer händelserikt - om jag bara hade tillåtit mig det! Inte varit såååå lat eller vad man säger.. Jag måste göra ngt åt det! Dagarna bara rullar.....

Hejsvej..

Kommentarer
Postat av: Anonym

det är skit svårt att komma på bra saker om sig själv i en "trängd" situation :/ precis som du skriver så bo0rde nog dem flesta gå till en personlig coach. kan vara mycket nyttigt. finns en på fackens hus på sommarlust. hon ska vara jätte duktig!

2008-10-14 @ 12:47:23
Postat av: brallan

glömde skriva att det var från mig :P

2008-10-14 @ 12:47:58
URL: http://braaallan.blogg.se/
Postat av: Carro

Ja gud varför låter man dagarna gå och inte tar tag i saker och ting som hade gjort så mycket för en själv.... Känner igen mig i det du skriver. En spark i baken skulle jag behövt men det är ingen som gör det åt mig så får väl sparka igång mig själv på något vis. Så Johanna vad säger du, ska vi ta tag i våra körkort som vi så gärna hade velat ha? :) Så vi kan bli lite friare som människor. Och ska vi söka dom där jobben och gå dit med huvudet högt och vara stolta över oss själva. Jaaa! Det tycker jag allt! Kan du övningsköra med mannen din? Kramar!

2008-10-14 @ 13:41:33
URL: http://carooooline.blogspot.com
Postat av: Anna

jag e som du, har skitsvårt för sånt, jag hatar det nu när jag går på jobbintervjuer!! "Vad är dina bästa egenskaper Anna?" Känns som man sitter o ljuger, pratar gott för att det låter gott.. jobbigt! Men jag gick en gång en inspirationskurs på KOmvux, det va för de som varit långtidsarbetslösa o långtidssjukskrivna för att få självförtroendet på kick igen, det va nyttigt!! Rekommenderar den, om den nu finns kvar!

Hjälper ju inte att alla vi säger att du e grym, fast vi tycker det! =)

O du e inte alls lat!

Hoppas det känns bättre imorgon,

kramar från en annan "latmask"

2008-10-14 @ 13:43:46
URL: http://jagegomoi.webblogg.se/
Postat av: Amme

Ja göra reklam för sig själv är kanske inte det enklaste när man sitter på en jobbintervju & är nervös. Men dom är ju inte mer människor än en annan eg & dom flesta har väl varit i den sistuationen innan man fick sitt jobb. Hoppas du hittar ngt & tar tag i ditt körkort, åk dit & skriv in dig bara när du är i stan, plugga kan du göra hemma när lillan sover el du har tråkigt. Låter kanske jobbigt, men ta en sak i taget & fokusera på det så tror jag det blir jättebra i slutändan. =) 1 år tog det för mig att få mitt körkort, men det va långa väntertider på halkan, uppskrivning & uppkörning. PUSS

2008-10-14 @ 13:54:58
Postat av: jane

hehe jag känner igen det där! Börja med att säga högt för dig själv nått bra du gjort, ge dig själv berömm varje dag! LÅter jävligt töntigt, men jag lovar att man blir glad å känner sig duktig.

Jag har inte heller tagit körkort ännu..och snacka om att det tog lång tid innan jag blev modig nog att bestämma mig för att söka till högskolan.

Börja med något enkelt som du vill göra, bestämm dig för vilken dag du ska göra det. Sen, stressa inte, det mesta kommer när du själv är mogen för det =)

2008-10-14 @ 14:41:40
URL: http://gumpen.blogg.se/
Postat av: Jenny

Åh vad jobbigt det måste kännas att de är sånt där omkring ni bor =/... Hoppas att dem int hitttar till er ;)!

2008-10-14 @ 15:50:44
URL: http://jennssy.blogg.se/
Postat av: Amme

Tack, fast brun e nog det sista jag e, bara ljuset som föll lite bra där på den bilden. Inte sett solen sen i somras ju o solarium känns bara njaae..

2008-10-14 @ 16:13:19
Postat av: carro

uch va hemsk med inbrott =( kämpa på med allt, du verkar va en stark brud, så du fixar nog detta me.. hehe men vet hur du känner, (körkortet) man vill men man tar inte tag i det liksom.. trevlig kväll till er!

2008-10-14 @ 17:35:59
URL: http://truelove4everr.blogg.se/
Postat av: Sofia och Tuva

Hej hej...Är du i Vellinge nu? Hör av dig om du e ledig en dag, kaffe i byn=)) Ha det bra, och du...börja med att skriva in dig på en körskola sen tar du nästa steg efter det. Sen när det kommer dem där tråkiga gråa dagarna i vinter så e det bara att börja plugga, så duktig jag låter då;) kram!!!!

2008-10-14 @ 19:30:00
Postat av: Helen

Det är inte enkla saker att presentera sig själv, men dessto vanar man blir, dessto lättare går det. Det finns väldigt många kloka böcker som du kanske skulle kunna ta dig an nu när du är mammaledig, ett exempel är "Tänk rätt, bli framgångsrik"..om du söker på adlibris el någon liknande sida så finner du hur mkt som helst. Att skriva CV är ju inte heller det lättaste, men faktum är att även sådana mallar kan du ju hitta på nätet, och då blir det kanske enklare för dig att finna dina positiva egenskaper för ev jobb du vill söka.

Lycka till!! //Helen

2008-10-14 @ 21:10:51
URL: http://palmkvast.blogg.se/
Postat av: Anonym

Självkänsla nu och mera självkänsla.... mia törnblom.

2008-10-15 @ 08:54:20
Postat av: Anonym

30 kr på adlibris :)

2008-10-15 @ 08:54:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0