Lite hjälp tack!

Ni som kan, hjääääälp!
:)

Min sista dag på havandeskapspennigen är 20 feb!
Sen har jag inte mer betalat.
Tänkte börja ta ut föräldrarpenningen då men hur ska jag göra då?
Ska man skriva 20 feb till 20 mars? Sen nästa period 20 mars till 20 april?
Är det så det funkar??
Hoppas ngn kan svara på detta, för jag fattar inte :(
Ska bli skönt när man kommer in i det..

Somsagt svar vore snällt..
:)

Kvällen har varit ok.
Staffan o jag har varit ute o gått sen har vi varit o handlat lite gottit, hans kompis var här och han fyllde år så då ville vi bjuda han på kaka o kaffe...
Sen tittade jag på QX galan..

Nu har jag ont ont i min rygg...
Massage hade inte suttit fel..

Snart kallar sängen..
Sova äta sitta vid data, ja det är mitt liv! Skönt bebis kommer snart så jag har lite mer att göra.. ;)











Kommentarer
Postat av: Carolin

är inte föräldrapenningsperioden den 21 till den 20 om jag minns rätt :) SÅ man anmäler ju då som sagt den 21 var månad till den 20 månaden efter. Hoppas du blev klokare nu. O du ... jätte fin mage du har.
Lycka till!

2008-02-08 @ 07:54:12
Postat av: Amme

Fiin mage! Snart kommer prinsessan till er =))))

2008-02-08 @ 10:07:28
Postat av: Maria

Nu har jag inte haft föräldrapenning så länge o är absolut ingen expert på området. Tycker fortfarande det är en djungel!...
Jag skriver alltid den 1:e till den siste varje månad. Så jag tror du ska skriva 20-29 feb o sen 1-31 mars. Fast egentligen är det bättre du ringer försäkringskassan o hör med dem. För om du gjort minsta fel i dina blanketter så tar det tid innan du hör från dem o tid innan du får dina pengar. De hade ett mkt konstigt system! Jag glömde skriva under förra mån o då tog de dem nästan 1 mån innan de hörde av sig.. För en underskrift!
Usch börjar jobba på mån. Vill inte! Min man ska va pappaledig nu i 3 mån. Sen ska jag va hemma igen, längtar!
Ha en skön helg! / Kram Maria

2008-02-08 @ 11:14:10
Postat av: Therese o Nellie

Jag e mammaledig nu så ja har ganska bra koll på de där. Perioderna e från den 21-20 i varje månad. Hoppas du fattade vad ja menade. Annars får du fråga igen...kram

2008-02-08 @ 13:37:39
URL: http://fesan.webblogg.se
Postat av: pauli

Föräldrapennings perioden går mellan den 21-20:e (istället för sista till sista som när man jobbar) Ska du ta ut lika många dagar i långa perioder kan du t.ex skriva 21 mars- 21 december med t.ex 7 dagar. Ska du sedan ändra skriver du bara från den 21- den 21 januari t.ex 5 dagar osv.. kan lätt gå in och ändra via nätet med. Min första period hade jag från den 14:e feb - 21 maj t.ex och så tog jag ut 7 dagar, sedan bytter jag till 5 osv... Hoppas du fattar sötis! annars kan du ansöka t.ex 21-14 om du nu vill det också, de fixar uträkningen själv, men lättast är ju 21-20:e :)

2008-02-09 @ 00:54:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0