Ja vad ska man säga!


Dagen igår den 10 december.


Började med att jag hade läkarbesök för min foglossning och rubbade syn!
Foglossningen va inget snack om. Hon tryckte lite var som o på alla ställen som hon tryckte på gjorde det ont.
Då kom vi till syn rubbningen. Den var lite värre, för där kunde hon inte framställa ngt. Utan tyckte det var underligt.
Hon tog blodtrycket. Det var för högt. Jag fick kissa, men det visa bara en liten liten ändring. Hon blev ganska orolig för jag har symptom yill havandeskapsförgiftning. Sen fråga hon mig ett o annat. Då berätta jag om mina konstiga känslor mellan benen. Det ville hon gärna undersöka så jag fick bli gyn undersökt (utan jag var förbered) Hata!
Det va ngt som inte stod rätt till där. Hon hade inga instrument så hon kunde inte säga så mycket. Bara att det kändes som livmoderhals toppen va kort. Hon ringde till sjukhuset direkt och jag fick en akut tid!
*hispig*
Sen va d bara att åka hem o hämta Staffan och upp på sjukan.
Framme på sjukan va jag såklart super nervös. Jätte rädd att ngt va fel på bebis.
Jag fick ligga med en apparat på magen som mäte samandragningar o barnets hjärt ljud. Jag ÄLSKAR mitt barns hjärta. Låg en halvtimme med den på o det såg bra ut. Dom kom in och gjorde nya blodprover och jag fick kissa igen. Dom kunde inte hitta ngt :) Jag har konstiga värden iband så dom kommer inte släppa mig. Jag ligger under deras "havandeskaps patienter" MEN jag har inte fått diagnosen. Hoppas inte jag går den heller.
Sen kommer vi till det som jag är jätte rädd över. Jag blev undersökt vagnailt av an manlig läkare! FY FAN. Han var jätte bra så det va inte det, utan jag känner mig inte så jätte bekväm med att en man gör sånt. Men det är hans jobb. Iaf. Han undersökte mig och sa "det här ser väl inte så bra ut" Jag har förkort livmoderhals topp. Det vill säga att jag kan föda förtidigt. Jag får INTE anstränga mig. Alltså jag får inte städa, tvätta, gå ut o gå raska promenader, stressa, bla bla.. Jag blödde jätte mycket efter igår. O där sa han ingen, "iochmed att du blöder så är det ngt som inte stämmer" FYFYFYFY. Jag bara tänkte, ska min bebis komma 10 veckor förtidigt? Jag är inte bered att bli mamma än. O stackare, tänk om man får en liten. SÅ liten hon kommer vara då :(:(:(:(
Men han sa att slutar jag inte blöda ska jag höra av mig. (jag har inte slutat blöda men det är mycket mindre)
Sover med förlossnings nr brevid mig! Somna kunde jag, det är märkligt!
Så dagen igår var ingen rolig dag precis! Oron är inte att leka med!
Blev sjukskriven! Så nu ska man gå hemma ett bra tag. Skönt. Det behöver kroppen minst sagt!


11 december.
Då vakna man halv 7. Gick in o kissa. Fick panik! "Va det slemproppen"
Som tur va så skulle jag till BVC. Hon sa att jag inte skulle oroa mig. Det kan varit glidslem plus blod som kom ut.
Mys? Nä! Men fakta!
Drack sockerlösningen. Yummi, eller inte! MEN jag trodde det skulle vara räligare..
Satt o vänta 40 min, sen skulle jag väga mig och ta blodtrycket.
1 kg upp på 3 veckor. Det va bra. Blodtrycket var oxå bra :) Kisseprovet va inte bra! Spår och blod..
Men d kan vara för jag blev undersökt igår sa dom?! får väl lita på d.
Mätte magen. Måttet var 28. Förra gången var den 26. Så den har ökat fint. Bebis hjärta slog oxå vackert :)
Satt sen o vänta på att klockan skulle bli 10.
Klockan blev 10 ;) Ingen grav diabetes här inte! Skönt. Dess värre hade mitt järnvärde sjunkit änu mer.
Det låg på 113 sist, nu va d nere i 100! BLÄ!

Det bästa av allt är : Vi fick se bebis igår. Hon mår jätte bra! Och en uppåt näsa har hon med haha. Klart man ska ha som mamma ;)
Älskar dig lilla lilla sak!


*vill vara en super women, då hade jag åkt in i min mormors rygg o tagit bort den dumma dumma dumma tumören*
Klarar man av bröst cancer så ska man inte få mer skit! Somsagt 1 gång räcker!!!!!!!!!!!

Ha en bra dag!

image185

Kommentarer
Postat av: Anna

Naww.. stackare! *Tänker på dig vännen* Puss

2007-12-11 @ 16:47:45
URL: http://www.annatheangel.blogg.se
Postat av: Hanna

Ah, fy va tråkigt att de ska va alla möjliga komplikationer på en o samma gång !! Bra att bebis mår bra i alla fall! =) kul att ni fick se henne! Så nu får du ju bara knipa igen ett tag till hehe =) jäkla tur du blev sjukskriven! kramar från hanna

2007-12-11 @ 18:12:07
Postat av: bloggläsare:)

var bara tvungen att skriva.. Vill önska dig all lycka!! så vacker du är när du är gravid:) Tror det kommer gå jätte bra.

2007-12-11 @ 18:44:53
Postat av: Pauli

STOR kram till dig gumman! Tur det inte var slemmisen och att bebis mår bra! tror hon stannar minst 6 veckor till iallafall *HOPPAS* Puss

2007-12-11 @ 22:15:00
Postat av: Emma

tack så jätte mycket för din kommentar om min dotter =)
Tror att din sambo känner min sambo faktiskt =)
Måste bara säga att det är sällan man ser tjejer som är så vackert gravida som du är (har snokat på fl innan)
jag hoppas verklign att allt går bra, men det kommer det göra även om hon kommer för tidigt, för dom har världens bästa barnläkare på csk (vi vet ju) så oroa dig inte ;)
kramis från mig oh Vera

2007-12-12 @ 14:02:23
URL: http://mindottervera.webblogg.se
Postat av: Malin & Elias

Hej tjej!
Det där lät ju inte så nice,hoppas att lilltjejen tycker att det är supermys i magen o stannar så länge hon kan :-) Du får ta det lugnt o vila så mkt du kan,ibland lättare sagt än gjort...
Jättetrist med mormorn eran,det är en j-vlig sjukdom :(

Många kramar

2007-12-13 @ 11:46:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0